Öne Çıkan Yayın

Kaplumbağa Terbiyecisi Üzerine

Sevgili blog okuyucuları, Hayatımızda en az bir kez de olsa birçoğumuzun yaptığı ve bunu yapmaktan keyif aldığı bir etkinlik ya da özel bir hobiden bahsedeceğiz.  Bahsedeceğimiz şey; adına çoğunlukla  yapboz  denilen ya da İngilizceden dilimize biraz değiştirilerek aktarılan pazıl (İngilizcesi:  puzzle) etkinliğidir.   Bilindiği üzere yapboz , herhangi bir fotoğraf ya da resmin  tamamı ve ya bir kısmının ufak parçalara bölünmesiyle oluşan; parçalanmış bu resim ya da fotoların tekrar birleştirilmeye çalışıldığı " oyuncak " kategorisindendir. Bu oyunun zorluğu, parça sayılarının çokluğuna göre belirlenmektedir. Fakat sayıca az olup da renklerdeki detaylar sebebiyle zor olan modeller de vardır. Bize göre en üst seviye ise genelde hem parça olarak sayıca fazla olan hem de tek rengin farklı tonlamalarına sahip yapbozlar olsa gerek. Açıkçası bu tip durumlarda daha fazla zorlandığımızı düşünüyoruz.  Buradaki rakamları doğru okuyanlar renk körlüğü sıkıntısı çekmemektedirler. Sizler n

Balık Çorbası Nasıl Yapılır?

Sevgili blog okurları,

Bugün bir değişiklik yapalım ve balık sezonunun iyi gittiği şu günlerde balık çorbası tarifi verelim. Yapılışı biraz zahmetli olsa da çorbayı içenlerin "eline sağlık" temennileri bu yorgunluğu kesinlikle alacağını iddia ediyorum. Tarif restoranlarda yapılan balık çorbasının aynısıdır.

Maliyeti :20 TL. (palamut orta boy= 10-15TL, enginar= 5TL)

Kişi sayısı: 8

Kullanılacak malzemeler:

1 Adet Palamut Balığı (Levrek, Çupra, İskorpitte olur)
1 Adet Enginar (Sapları kesilmiş)
1 Adet Havuç (Tercihen, Damak tadınıza göre)
1 Adet Patates
2 Adet Soğan (Biri haşlamada, diğeri pişirmede)
2 Diş sarımsak
1/2 Limon
1 Miktar maydanoz
Tuz ve Karabiber

Terbiyesi için:

2 Adet Yumurta Sarısı
1 Yemek Kaşığı Un
2 Çay Bardağı Süt (yanlışlık yok)

Hazırlık:

1. Önce satın aldığımız balığı iyice temizleyerek bir tencerenin içine yerleştiriyoruz ve üzerine 6-7 su bardağı su döküyoruz (ya da tencere boyuna göre balık üzerine bir miktar çıkacak şekilde) ve 1 adet soyulmuş bütün soğan ile birlikte yumuşayıncaya kadar kaynatıyoruz.

2. Haşlanmış balığı elimizle tüm kılçıklardan temizleyerek didik hale getiriyoruz. İçindeki soğanı kullanmıyoruz.Suyu da süzgeç ile süzerek kenara alıyoruz. İleride bu balık suyunu kullanacağız!

Anlatım Videosu en altta yer alacaktır.

BALIK ÇORBASI YAPILIŞI:

1. 1 adet soğan ile 2 diş sarımsağı zeytin yağı ile tencerede pembeleşinceye kadar kızartıyoruz.
2. Kenara aldığımız süzülmüş balık suyunu içine döküyoruz üzerine 4 bardak daha su ilavesi yapıyoruz.
3. Yarım limonu bu suyun içine sıkıyoruz.
4. Küp haline getirdiğimiz kereviz, patates ve havucu (isteğe göre) bu suyun içine döküyor uz ve kaynamaya bırakıyoruz.
5. İçindeki malzemeler yumuşadığını kontrol ediyoruz. Eğer yumuşamışlar ise blenderden geçiriyoruz.
6. Didiklediğimiz balıkları içine atarak bir taşım miktarı karıştırıyoruz.
7. Kaynadıktan sonra sıra geldi terbiyesini katmaya: Bunun için ocağın altını en kısık pozisyona getirin.
8. Terbiyeyi kenarda hazır edin, bunun içinde: yumurta ve süt ve unu birlikte çırpıcı vasıtasıyla cıvık hale ,pıtırlı olmayacak şekilde karıştırın.
9. Hazırladığınız terbiyeyi ağır ağır çorbanın içine ilave edin ve bir miktar daha kaynatın. Buradaki püf nokta: terbiyeyi mümkün olduğunca ağır dökmeniz, aksi halde kesilir.

Herkese Afiyet Olsun! https://aglotlaro.blogspot.com ' a ABONE olmayı unutmayın👍